U-zglob ali kardanski zglob je komponenta, ki poveže pogonsko gred z diferencialom in včasih poveže pogonsko gred z menjalnikom ali dve pogonski gredi med seboj. To je križno oblikovan kos z ležajem na obeh koncih, ki omogoča bočno in bočno premikanje pogonske gredi.
U-zglob omogoča rahlo spreminjanje položajev med pogonsko gredjo, menjalnikom in diferencialom. Z drugimi besedami; pogonska gred povezuje menjalnik z diferencialom, vendar ne more biti statična, trdna povezava.
Ker se diferencial premika neodvisno od ostalega vozila po terenu, menjalnik in diferencial ne ostaneta ves čas popolnoma poravnana. U-zglob kompenzira gibanje, pri čemer ostane pogonska gred povezana in se prosto vrti.
Tukaj je nekaj simptomov slabega ali okvarjenega univerzalnega sklepa, ki ga lahko opazite v približno vrstnem redu resnosti:
Težave pri zavijanju - Če imate težave z zavijanjem, je to lahko težava pogonske gredi. Okvarjena pogonska gred lahko prepreči pravilno obračanje koles, kar otežuje nadzor nad vozilom.
Glasen hrup - Če med prestavljanjem vozila zaslišite močan hrup, je to še en znak poškodbe pogonske gredi. Verjetni krivec je obrabljen u-zglob.
Pri pospeševanju avtomobil zdrzne - Če se pri pospeševanju z zaustavitve ali nizke hitrosti pojavi drhtenje, je lahko kriv ohlapen u-zglob ali slab sredinski ležaj.
Škripajoč hrup - Ne samo moteč, škripanje pri nizkih hitrostih lahko povzroči u-zglob, ki ga je treba mazati. Malo maščobe se bo znebilo hrupa.
Klik ali hrup - Lahko kaže na obrabljen ali okvarjen zglob CV. Za popravilo obiščite svojega mehanika.
Najprej si je treba zapomniti, da se slabi u-zglobi resnično nanašajo samo na avtomobile s pogonom na zadnja kolesa, tovornjake in športna terenska vozila. Mehaniku, ki ve, kaj išče, je slab u-sklep očiten, saj kaže posebne simptome.
Komponente ležajev vsakega kardanskega zgloba so tovarniško namaščene, vendar morda nimajo masnega nastavka, ki omogoča nadaljnje mazanje po začetku uporabe vozila, kar omejuje njihovo življenjsko dobo.
Ker se ležajni del vsakega kardanskega zgloba z vsakim vrtenjem pogonske gredi zasuka majhno količino (vendar vedno na istem mestu), lahko mast izhlapi ali se vrže iz ležajne skodelice.
Ležaj se posuši, vzpostavi se stik med kovinami in kolutnimi ležaji bodo zasukali, ko se pogonska gred vrti. Škripa običajno ni mogoče slišati, ko se vozilo zaradi drugega hrupa vozila premakne hitreje kot 5-10 mph.
Škripanje je opozorilo, da mora kardanski servis servisirati poklicni mehanik. S tem lahko zagotovo podaljšate življenjsko dobo obstoječih u-sklepov.
Ta hrup ponavadi kaže, da imajo kardanski ležaji dovolj presežnega prostora, da se pogonska gred lahko nekoliko vrti, nato pa se ob obrnjeni moči močno ustavi.
To je lahko naslednja stopnja poslabšanja, ker v ležajih u-zgloba ni dovolj maščobe. Vzdrževanje ali mazanje ležajev u-zgloba ne bo odpravilo poškodb u-zgloba, lahko pa mu nekoliko podaljša življenjsko dobo.
Te vibracije pomenijo, da so se ležaji kardanskih zglobov zdaj dovolj obrabili, da se pogonska gred lahko premika zunaj običajne rotacijske poti, kar povzroča neravnovesje in vibracije.
To bodo višje frekvence tresljajev kot na primer neuravnoteženo kolo, saj se pogonska gred obrača 3-4 krat hitreje kot kolesa. Obrabljeni kardanski zglob zdaj povzroča škodo na drugih delih vozila - vključno z menjalnikom.
V tem trenutku je zagotovo zamenjava kardanskega zgloba s strani poklicnega mehanika, da se prepreči nadaljnja škoda. Vaš mehanik bi moral, kadar je to mogoče, izbrati kakovostne nadomestne u-spoje z armaturo za maščobo, ki omogoča dolgoročno preventivno vzdrževanje in omogoča podaljšano življenjsko dobo ležajev u-zgloba.
Na srečo je u-spoj enostaven in poceni popravek. Če se popolnoma pokvari, se pogonska gred odklopi od vozila, kar lahko poškoduje vaš menjalnik, spodnjo stran avtomobila in karkoli drugega okoli njega - poleg tega pa vozilo ne bo nikamor šlo, dokler ga ne odpravite.