Kardanske osi, ki se srečajo v zglobu, so mehanična elementa, ki lahko prenašata rotacijo in navor na druge komponente določenega stroja ali naprave. Kardanske ali gredne osi tako omogočajo spreminjanje kota med vstopno in izstopno gredjo. Novejša različica zgloba na tem principu se imenuje himokinetični zglob, poznan tudi po imenu »CV-joint«, kar pomeni »constant velocity joint«, ki pa omogoča stalne kotne hitrosti, za razliko od starega U-joint-a.
Kardanski križ
Bistveni nosilni element zgloba kardana je kardanski križ, ki se dobro vidi na vsakem primeru. Tovrsten zglob so iznašli že pred leti, ko je bila to velika invencija. Dobra lastnost zgloba kardana je, da lahko prenaša velik navor glede na svojo velikost, potrebuje pa le malo vzdrževanja. Slaba lastnost kardanskega zgloba pa je v tem, da prihaja do vibracij med delovanjem – večji kot je kot preloma dveh gredi v zglobu, večje so vibracije. Pomembno je tudi število vrtljajev, saj pri nizkih obratih gred normalno deluje, pri izredno visokih vrtljajih pa bi kardanska vez popustila in bi prišlo do loma gredi.
Pri avtomobilu se kardanski zglob pojavi pri povezavi zadnje gredi z menjalnikom vozila s pogonom na sprednja kolesa. Na vsakem koncu gredi je kardanski zglob, ki omogoča da se zadnja gred premika navzdol ali navzgor glede na premikanje menjalnika, brez da bi se pri tem gred upogibala ali zlomila.
Kardanski zglob
Kardanski zglob, ki ga danes najdemo v avtomobilih je narejen iz jeklenih kroglic, ki se gibljejo v utorih med pestom in obročem. Ker je vrtene izstopne gredi proti vstopni povsem enakomerno, takšna kardanska vez ne povzroča vibracij. Kardanski zglob s kroglicami potrebuje izdatno podmazovanje in mora biti zaprt z manšeto, ki ga ščiti pred zunanjo umazanijo in hkrati preprečuje izgubljanje maziva.
Novejši himokinetični zglob tudi ne potrebuje drugega zgloba za delovanje v paru, zato je še bolj uporaben, saj pri instalaciji vzame manj prostora kot stara varianta kardanskega zgloba. Starejši kardanski zglob je vedno potreboval svoj par, ki pa je sproščal več vibracij, zato ga je danes v avtomobilski industriji skoraj popolnoma nadomestil himokinetični zglob.